سايت پارسيتال سايت پارسيتال .

سايت پارسيتال

آيا شيرآلات اهرمي قابل تعمير است؟

شيرآلات اهرمي يكي از محبوب‌ترين انواع شيرآلات در خانه‌ها هستند. آنها كارآمد، زيبا و آسان براي استفاده هستند. با اين حال، مانند هر وسيله ديگري، شيرآلات اهرمي نيز ممكن است خراب شوند. اگر شيرآلات اهرمي شما خراب شد، ممكن است از خود بپرسيد كه آيا قابل تعمير است يا بايد آن را تعويض كنيد. فروشگاه اينترنتي پارسيتال در اين مقاله نكات مهم را جهت جلوگيري از خرابي شيرآلات شرح ميدهد.

 

در بيشتر موارد، شيرآلات اهرمي قابل تعمير هستند. علت اصلي خرابي شيرآلات اهرمي، خرابي كارتريج است. كارتريج قطعه‌اي است كه جريان آب را كنترل مي‌كند. اگر كارتريج خراب شود، شيرآلات اهرمي ممكن است نشت كنند، جريان آب كمي داشته باشند يا به درستي كار نكنند.

 

تعمير شيرآلات اهرمي كار پيچيده‌اي نيست و مي‌تواند توسط خودتان انجام شود. براي تعمير شيرآلات اهرمي، به چند ابزار ساده نياز داريد، از جمله يك آچار آلن، يك پيچ گوشتي و يك انبردست.

 

براي تعمير شيرآلات اهرمي، ابتدا آب را به شيرآلات قطع كنيد. سپس، دسته شيرآلات را جدا كنيد. بعد، كارتريج را با استفاده از آچار آلن جدا كنيد. كارتريج خراب را با يك كارتريج جديد جايگزين كنيد. در نهايت، دسته شيرآلات را دوباره نصب كنيد و آب را به شيرآلات وصل كنيد.

 

اگر با تعمير شيرآلات اهرمي راحت نيستيد، مي‌توانيد آن را به يك متخصص تعمير لوازم بهداشتي بسپاريد. هزينه تعمير شيرآلات اهرمي بسته به نوع شيرآلات و شدت خرابي متفاوت است.

 

در اينجا چند نكته براي جلوگيري از خرابي شيرآلات اهرمي آورده شده است:

* از آب سخت استفاده نكنيد. آب سخت مي‌تواند باعث رسوب املاح در شيرآلات شود و در نهايت باعث خرابي آنها شود.

* از مواد شيميايي تميزكننده خشن استفاده نكنيد. مواد شيميايي تميزكننده خشن مي‌توانند به شيرآلات آسيب برسانند.

* شيرآلات را به طور منظم تميز كنيد. تميز كردن منظم شيرآلات مي‌تواند به جلوگيري از خرابي آنها كمك كند.

 

براي تعويض شيرآلات اهرمي ايستاده به روش زير قدم به قدم بايد اقدام نماييد:

ابتدا شير زير سينك و يا روشويي را بايد قطع كنيد.
در مرحله بعدي بايد آب را باز كنيد تا اگر آبي در لوله باقي مانده تخليه شود
در مرحله سوم بايد ابتدا شيلنگ هاي پيسوار را از روي شيرهاي پيسوار بر خلاف عقربه هاي ساعت باز كنيد.
در زير شير روشويي و يا ظرفشويي يك مهره برنجي عموما اتصال داده شده است.
اين مهره بر روي پيچي برنجي در اغلب موارد بسته شده است و با آچار بوكس و يا آچار مخصوص شيرآلات اهرمي روكار كه در بسته بندي اين شيرآلات وجود دارد بايد باز شود زيرا آچار فرانسه و يا آچارهاي مشابه قابليت چرخش در زير سينك و يا روشويي بسته شده را ندارند

با بازكردن اين مهره واشر فلزي و پلاستيكي زير شير رها مي شود. آنها را برداريد و به آرامي با چند تكان كوچك شير را از جاي خود خارج كنيد.
بهتر است اتصالات شير مانند پيچ برنجي و شيلنگ ها را هم باز كنيد.
 

دلايل خرابي شيرآلات اهرمي:

شيرآلات اهرمي مي‌توانند به دلايل مختلفي خراب شوند. برخي از دلايل رايج عبارتند از:

* خرابي كارتريج

* خرابي ديسك

* خرابي واشر

* خرابي ياتاقان

* رسوب املاح

* استفاده از مواد شيميايي تميزكننده خشن

* ضربه يا آسيب فيزيكي

 

علائم خرابي شيرآلات اهرمي:

اگر شيرآلات اهرمي شما خراب شده باشد، ممكن است علائم زير را مشاهده كنيد:

* نشتي

* جريان آب ضعيف

* سختي در باز و بسته كردن شيرآلات

* صداهاي غيرعادي

* تغيير رنگ شيرآلات

 

راه‌هاي تعمير شيرآلات اهرمي:

اگر شيرآلات اهرمي شما خراب شده است، مي‌توانيد آن را خودتان تعمير كنيد يا آن را به يك متخصص تعمير لوازم بهداشتي بسپاريد. اگر تصميم داريد كه خودتان شيرآلات را تعمير كنيد، بايد ابتدا نوع شيرآلات خود را شناسايي كنيد. سپس، مي‌توانيد با استفاده از يك راهنماي تعمير آنلاين يا كتاب، دستورالعمل‌هاي تعمير را پيدا كنيد يا از خدمات پس از فروش فروشگاه اينترنتي پارسيتال و با تكنسين ها و متخصصين اين فروشگاه اينترنتي ارتباط بگيريد.

 

هزينه تعمير شيرآلات اهرمي:

هزينه تعمير شيرآلات اهرمي بسته به نوع شيرآلات، شدت خرابي و محل زندگي شما متفاوت است. در بيشتر موارد، تعمير شيرآلات اهرمي ارزان‌تر از تعويض آنها است.

 

راه‌هاي جلوگيري از خرابي شيرآلات اهرمي:

مي‌توانيد با رعايت چند نكته، از خرابي شيرآلات اهرمي خود جلوگيري كنيد:

* از آب سخت استفاده نكنيد. آب سخت مي‌تواند باعث رسوب املاح در شيرآلات شود و در نهايت باعث خرابي آنها شود.

* از مواد شيميايي تميزكننده خشن استفاده نكنيد. مواد شيميايي تميزكننده خشن مي‌توانند به شيرآلات آسيب برسانند.

* شيرآلات را به طور منظم تميز كنيد. تميز كردن منظم شيرآلات مي‌تواند به جلوگيري از خرابي آنها كمك كند.

* از ضربه يا آسيب فيزيكي به شيرآلات جلوگيري كنيد.

* شيرآلات را هر چند سال يك بار توسط يك متخصص سرويس كنيد.

با رعايت اين نكات، مي‌توانيد عمر شيرآلات اهرمي خود را افزايش دهيد و از هزينه‌هاي تعمير يا تعويض آنها جلوگيري كنيد.

 

مزاياي استفاده از شيرآلات اهرمي:

شيرآلات اهرمي مزاياي زيادي نسبت به شيرآلات سنتي دارند. برخي از مزاياي آنها عبارتند از:

* كارآمدتر هستند، شيرآلات اهرمي مي‌توانند تا 30٪ آب كمتري نسبت به شيرآلات سنتي مصرف كنند. اين مي‌تواند در هزينه آب و هزينه‌هاي انرژي شما صرفه جويي كند.

* آسان‌تر براي استفاده هستند، شيرآلات اهرمي فقط يك اهرم دارند كه مي‌توان با يك دست از آن استفاده كرد. اين مي‌تواند براي افراد مسن، افراد داراي معلوليت و كودكان مفيد باشد.

* بادوام‌تر هستند، شيرآلات اهرمي از مواد با كيفيت بالا ساخته شده‌اند و در برابر خرابي مقاوم هستند. اين مي‌تواند عمر آنها را افزايش دهد و هزينه‌هاي تعمير يا تعويض را كاهش دهد.

* زيباتر هستند، شيرآلات اهرمي داراي طراحي مدرن و شيك هستند كه مي‌تواند ظاهر آشپزخانه يا حمام شما را بهبود بخشد.


برچسب: شيرآلات اهرمي، شيرالات ساختماني، شيرالات بهداشتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۷:۲۰ توسط:مبينا انصاري استانه موضوع: نظرات (0)

كدام آلياژ در ساختن شيرآلات به كار ميرود؟

به طور كلي، بهترين آلياژ براي ساخت شيرآلات و استفاده در محيط هاي خورنده و مناسب براي دماي بالا آلياژ تيتانيوم است اما در اين مقاله قصد داريم شرح جامعي بر آلياژ هاي شيرآلات و مزايا و معايب آنها داشته باشيم.

 

آلياژهاي شيرآلات:

شيرآلات يكي از ضروري‌ترين تجهيزات در هر خانه و ساختماني هستند. اين محصولات براي كنترل جريان آب در لوله‌ها استفاده مي‌شوند و در انواع مختلفي مانند شيرآلات آشپزخانه، حمام، توالت و ... موجود هستند.

در ساخت شيرآلات از انواع مختلفي از آلياژها استفاده مي‌شود. هر كدام از اين آلياژها داراي ويژگي‌ها و مزاياي خاص خود هستند و براي كاربردهاي مختلفي مناسب هستند.

 

فولاد كربني

فولاد كربني يكي از رايج‌ترين آلياژهاي مورد استفاده در ساخت شيرآلات است. اين آلياژ از آهن و كربن تشكيل شده است و داراي مزايايي مانند استحكام، دوام و قيمت مناسب است.

فولاد كربني براي ساخت شيرآلاتي كه در معرض سايش و فشار زياد قرار دارند، مانند شيرآلات صنعتي، مناسب است.

 

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ يك آلياژ مقاوم در برابر خوردگي است كه از آهن، كروم و نيكل تشكيل شده است. اين آلياژ براي ساخت شيرآلاتي كه در معرض آب، مواد شيميايي و ساير عوامل خورنده قرار دارند، مناسب است.

فولاد ضد زنگ براي ساخت شيرآلاتي كه در محيط‌هاي دريايي، صنعتي و بهداشتي استفاده مي‌شوند، بسيار رايج است.

 

برنج

برنج يك آلياژ فلزي است كه از مس و روي تشكيل شده است. اين آلياژ داراي مزايايي مانند مقاومت در برابر خوردگي، مقاومت در برابر سايش و شكل پذيري است.

برنج براي ساخت شيرآلاتي كه در آشپزخانه و حمام استفاده مي‌شوند، بسيار رايج است. اين آلياژ داراي ظاهري زيبا و جذاب است و به راحتي تميز مي‌شود.

 

آلياژ نيكل

آلياژ نيكل يك آلياژ مقاوم در برابر خوردگي است كه از نيكل و كروم تشكيل شده است. اين آلياژ براي ساخت شيرآلاتي كه در معرض آب، مواد شيميايي و ساير عوامل خورنده قرار دارند، مناسب است.

آلياژ نيكل براي ساخت شيرآلاتي كه در صنايع غذايي، دارويي و شيميايي استفاده مي‌شوند، بسيار رايج است.

 

آلياژ تيتانيوم

آلياژ تيتانيوم يك آلياژ سبك و مقاوم در برابر خوردگي است كه از تيتانيوم تشكيل شده است. اين آلياژ براي ساخت شيرآلاتي كه در معرض آب، مواد شيميايي و دماي بالا قرار دارند، مناسب است.

آلياژ تيتانيوم براي ساخت شيرآلاتي كه در صنايع نفت و گاز، نيروگاه‌ها و صنايع دريايي استفاده مي‌شوند، بسيار رايج است.

 

انتخاب آلياژ مناسب

انتخاب آلياژ مناسب براي ساخت شيرآلات به عوامل مختلفي بستگي دارد، از جمله:

نوع كاربرد شيرآلات: شيرآلات با كاربردهاي مختلف نياز به آلياژهاي مختلفي دارند. به عنوان مثال، شيرآلات براي استفاده در محيط هاي خورنده نياز به آلياژهاي مقاوم در برابر خوردگي دارند.


هزينه: آلياژهاي مختلف داراي قيمت هاي متفاوتي هستند. انتخاب آلياژ مناسب بايد با توجه به بودجه در نظر گرفته شده انجام شود.


ويژگي هاي ظاهري: آلياژهاي مختلف داراي ويژگي هاي ظاهري متفاوتي هستند. انتخاب آلياژ مناسب بايد با توجه به سليقه و ترجيحات شخصي انجام شود.


در فروشگاه اينترنتي پارسيتال مي‌توانيد انواع شيرآلات را باكيفيت بالا و قيمت مناسب خريداري كنيد. اين فروشگاه انواع شيرآلات را از برندهاي معتبر داخلي و خارجي ارائه مي‌دهد و به شما كمك مي‌كند تا شيرآلات مناسب نياز خود را انتخاب كنيد.


برچسب: آلياژ، شيرالات، شيرالات ساختماني، شيرالات بهداشتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۳:۰۳ توسط:مبينا انصاري استانه موضوع: نظرات (0)

ست شيرآلات شامل چه قطعاتي ميشود؟

ست شيرآلات شامل چيست؟

يك ست شيرآلات به معني يك ست ۴ تكه‌اي از شيرآلات است كه شامل مواردي از قبيل شير توالت (شير آفتابه‌اي)، شير حمام، شير روشويي (شير دستشويي) و شير ظرفشويي مي‌باشد كه وجود اين چهارتيكه در يك واحد ساختماني ضروري است.

بنابراين به تمامي قطعاتي كه براي يك واحد ساختماني كفايت مي كنند، ست شير آلات ناميده مي شود.

 

ست شير آلات شامل چيست؟

در اغلب اوقات تهيه يك ست كفايت كرده و مالكان ساختمانها را از تهيه قطعات  اضافي بي نياز مي سازد. ولي گاهي نيز استثنائاتي مانند وجود يك توالت فرنگي وال هنگ، دو دستشويي در يك ساختمان، جدا بودن فضاي وان از دوش  و … سبب مي شود تا خريداران به قطعات ديگري نيز نياز يابند. بدين ترتيب براي آنكه بگوييم قطعات مورد نياز در كنار ست شير آلات شامل چيست؟ بايد به تعداد عناصر بهداشتي و نوع طراحي لوله كشي آب هر ساختمان دقت نماييم. با اين رويكرد تشخيص تعداد قطعات اضافي، كار راحت تري خواهد بود.

 

عناصر تاثيرگذار بر قيمت ست شير آلات

براي آنكه مشخص نماييم، عوامل تاثيرگذار بر قيمت ست شير آلات شامل چيست؟ بايد مولفه هاي متنوعي را مورد بررسي قرار دهيم.

 

نوع برند توليد كننده:

مسلما برندهاي خارجي محصولاتي با رنج قيمتي بالاتري را به نسبت برندهاي ايراني عرضه مي كنند. از اين رو اگر به دنبال يك ست مقرون به صرفه تر هستيد، نمونه هاي ايراني مناسب تر به نظر ميرسند. البته از نظر طراحي و ميزان كيفيت تفاوتي ميان نمونه هاي خارجي و ايراني نيست و اين امر نيز بر محبوبيت شيرآلات ايراني افزوده است.

 

جنس روكش شير آلات:

در گذشته تنها اين ست ها با روكش استيل بودند كه در عرصه شيرآلات خودنمايي مي كردند، اما امروزه متريالهاي ديگري مانند اپوكسي، برنز، نقره و … نيز به بازار وارد شده اند كه ماندگاري، كيفيت و البته هزينه هاي متغييري را ارائه مي دهند.

 

فناوري ساخت:

فناوري ساخت نيز بر قيمت ست شير آلات تاثيرگذار بوده و سبب افزايش قيمت آن مي شود. برخي برندها از فناوري هاي نوين و مطابق با استانداردهاي جهاني بهره مي برند كه اين امر مرغوبيت و البته هزينه نهايي كالاهايشان را ارتقا مي بخشد.

 

انواع ست شير آلات شامل چيست؟

براي آنكه بدانيد مزاياي خريد يك ست شير آلات شامل چيست؟ بايد بگوييم اين ستها از نظر ايجاد هارموني در دكوراسيون ساختمانها بسيار توانمند هستند. از اين رو ديگر نيازي نيست، به دنبال هماهنگ نمودن، رنگ، طرح و … شيرآلات در قسمت هاي مختلف ساختمان باشيد. از طرفي اغلب به گونه اي طراحي مي شوند كه يك جنبه دكوراتيو داشته و مي توان در قالب ابزارهاي تزئيني نيز بر رويشان حساب باز نمود. ارائه خدمات پس از فروش، تضمين كيفيت كالا، ارائه قطعات داخلي با كيفيت و … نيز بر مرغوبيت آن ها افزوده است، شما ميتوانيد بهترين ست هاي شيرالات را در سايت فروشگاهي و اينترنتي پارسيتال خريداري كنيد.


برچسب: ست شيرآلات، شيرالات ساختماني، شيرالات بهداشتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۱۹:۴۵ توسط:مبينا انصاري استانه موضوع: نظرات (0)

از كجا شيرآلات ارزان بخريم؟

شيرآلات يكي از مهم ترين لوازمي است كه در هر خانه اي وجود دارد. اين محصولات علاوه بر زيبايي، نقش مهمي در تامين آب آشاميدني و بهداشتي دارند. با توجه به قيمت بالاي شيرآلات، بسياري از افراد به دنبال راه هايي براي خريد ارزان اين محصولات هستند. در اين مقاله، چند روش براي خريد ارزان شيرآلات را معرفي خواهيم كرد.

 

خريد از فروشگاه هاي اينترنتي:

يكي از بهترين راه ها براي خريد ارزان شيرآلات، خريد از فروشگاه هاي اينترنتي است. اين فروشگاه ها معمولاً قيمت هاي پايين تري نسبت به فروشگاه هاي سنتي دارند. همچنين، شما مي توانيد در اين فروشگاه ها، شيرآلات را از برندهاي مختلف با قيمت هاي متفاوت مشاهده كنيد و بهترين گزينه را براي خود انتخاب كنيد.

 

خريد شيرآلات ارزان قيمت:

در بازار، شيرآلات با قيمت هاي مختلفي وجود دارد. برخي از شيرآلات از برندهاي معروف و با كيفيت بالا هستند و قيمت بالايي دارند. برخي ديگر از شيرآلات از برندهاي كمتر شناخته شده هستند و قيمت پايين تري دارند. اگر به دنبال شيرآلات ارزان قيمت هستيد، مي توانيد از برندهاي كمتر شناخته شده خريد كنيد.

 

خريد شيرآلات در حراج يا شگفت انگيزها:

بسياري از فروشگاه ها، شيرآلات را در حراج مي فروشند. اين فرصت خوبي براي خريد شيرآلات با قيمت ارزان است. شما مي توانيد با مراجعه به سايت هاي فروشگاه هاي اينترنتي يا صفحات اينستاگرامي اين فروشگاه ها، از زمان برگزاري حراج ها مطلع شويد.

 

خريد شيرآلات دست دوم:

اگر بودجه كمي داريد، مي توانيد شيرآلات دست دوم را خريداري كنيد. شيرآلات دست دوم معمولاً قيمت پايين تري نسبت به شيرآلات نو دارند. با اين حال، قبل از خريد شيرآلات دست دوم، حتماً آن را از نظر كيفيت بررسي كنيد.

 

استفاده از تخفيفات و كوپن هاي خريد:

بسياري از فروشگاه ها، تخفيفات و كوپن هاي خريد را ارائه مي دهند. شما مي توانيد با استفاده از اين تخفيفات و كوپن ها، شيرآلات را با قيمت ارزان تر خريداري كنيد.

  

نكات مهم در هنگام خريد:

* هنگام خريد شيرآلات، به كيفيت آن توجه كنيد. شيرآلات با كيفيت بالا، دوام بيشتري دارند و نياز به تعمير و نگهداري كمتري دارند. اين امر در دراز مدت مي تواند به شما در صرفه جويي در هزينه كمك كند.

* به ويژگي هاي شيرآلات توجه كنيد. برخي از شيرآلات ويژگي هايي مانند آب گرمكن و سردكن دارند كه مي توانند براي شما مفيد باشند. با اين حال، اين ويژگي ها مي توانند قيمت شيرآلات را نيز افزايش دهند.

* به برند شيرآلات توجه كنيد. برخي از برندهاي شيرآلات، سابقه طولاني و خوبي در توليد شيرآلات با كيفيت دارند. اين برندها ممكن است قيمت بالاتري داشته باشند، اما ارزش خريد دارند.

  • از فروشگاه هاي معتبر مشابه فروشگاه اينترنتي پارسيتال كه ساليان در اين راستا فعاليت داشته، نماد اعتماد، چندين شعبه حقيقي و نمايندگي تعداد بسياري از برندهاي ايراني و خارجي را دارند، خريد كنيد تا مطمئن شويد كه شيرآلاتي كه خريداري مي كنيد از كيفيت بالا و خدمات پس از فروش مطلوبي برخوردار هستند.

 

خريد از فروشگاه اينترنتي پارسيتال:

فروشگاه اينترنتي پارسيتال، يكي از بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي شيرآلات در ايران است. اين فروشگاه، شيرآلات با كيفيت و متنوعي از برندهاي مختلف را با قيمت هاي ارزان ارائه مي دهد. شما مي توانيد با مراجعه به سايت فروشگاه اينترنتي پارسيتال، شيرآلات مورد نياز خود را با قيمت ارزان خريداري كنيد.


برچسب: شيرآلات ارزان، شيرالات ساختماني، شيرالات بهداشتي، سايت پارسيتال،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۱:۰۱ توسط:مبينا انصاري استانه موضوع: نظرات (0)